hittvingad

Jag brukar oftast vara hemlig med mina bloggar. Bland dom jag känner alltså. Men jag ser ju själv alla vänner på Facebook som länkar sina bloggar till höger och vänster. Varför kan inte jag det?

Jag sa till min sambo att jag ska nog börja blogga. Ja gör det, så du kan tjäna lite pengar på den.
Är det så vi ser bloggen idag? För några år sen var det ett sätt att provocera på, uttrycka sina känslor, svartmåla alla i sin omgivning. Men nu är det ju trots allt så att halva ”Hänt extra” och ”Bild” handlar om bloggare.

Nåväl, tjäna några pengar lär jag aldrig göra. Jag har ju, som ni alla märkt, inte drivkraften eller disciplinen. Kommer han fråga mig om adressen tror jag inte att jag kommer ge han den. Då kan jag ju inte skriva om våra dåliga perioder, utan bara de bra. Hur kul är det? Då börjar man snart jämföras med blondinbella där allt är guld och gröna skogar hela tiden. Kul vid första anblick att slippa allt gnäll. Men sen blir det lite plastic fantastic över det hela. Icke trovärdigt. Dvs. inte intressant i längden.

Skitsamma, jag kände inte för att blogga nu egentligen, det var mer att jag sa det till honom. Känner mer för att läsa. Jag har inte läst bloggar på säkert ett halvår. Mycket att ta igen. Mycket att lära sig.

 

  1. Lämna en kommentar

Lämna en kommentar